5 lutego 2016 Udostępnij

Jak zwiększyć atrakcyjność Polski dla turystów medycznych?

Odpowiedź na pytanie o to, czy cudzoziemcy odwiedzają nasz kraj po to, aby skorzystać z usług medycznych, może być jedynie twierdząca. Trend ten obserwujemy już od dłuższego czasu i nie możemy nie zgodzić się z tym, że systematycznie ulega on nasileniu. Najczęściej goście z zagranicy trafiają do klinik specjalizujących się w chirurgii plastycznej, dużym zainteresowaniem cieszą się jednak również gabinety stomatologiczne. Zainteresowanie jest spore i wiele osób nie ukrywa dumy z tego powodu, wypada jednak zadać pytanie o to, czy mamy do czynienia z maksimum naszych możliwości.

Analitycy nie mają wątpliwości, co do tego, że nasze możliwości są zdecydowanie większe, a jeden z poważniejszych problemów, z którymi mamy do czynienia wiąże się z tym, że nasz kraj nie inwestuje w działania promocyjne, które mogłyby pomóc polskim usługom medycznym zaistnieć na świecie. Owszem, określone działania są podejmowane przez poszczególne kliniki, nie można jednak nie zgodzić się z tym, że nie są one skoordynowane, a w państwach takich, jak Turcja nie ma z tym problemu.

Na efekty pewnej krótkowzroczności organów państwowych nie trzeba zresztą czekać zbyt długo, Polski ciągle nie ma bowiem w rankingu, który skupia dwudziestu największych dostawców tych usług medycznych, które są skierowane do klientów z zagranicy. Pewnym rozwiązaniem mogą być specjalne certyfikaty potwierdzające wysoką jakość usług medycznych, ciągle jednak ich liczba jest niewystarczająca.

Anita Dąbrowska

Stomatolog, ortodonta. Rok rocznie leczy coraz więcej zagranicznych pacjentów.